T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
1- Birliğin (İdarenin) |
|
a) Adı ve Adresi |
:Elazığ İli Karakoçan İlçesi Köylere Hizmet Götürme Birliği, Kaymakamlık Hizmet Binası 2. Kat KARAKOÇAN |
b) Telefon ve faks numarası |
:(0 424 ) 711 30 94 |
c) Elektronik posta adresi (varsa) |
:karakocan@karakocan.gov.tr |
2-İhale konusu işin |
|
a) İşin Niteliği, türü ve miktarı |
:Karakoçan İlçesi Ve İhtiyaç Duyulması Halinde Diğer İlçe Köy Yollarında Karla Mücadele Çalışmalarında Ve Diğer Muhtelif İşlerde Çalıştırılmak Üzer 2 Adet Kazıcı Yükleyici Ve 1 Adet Yükleyici Kepçe (Loder) Akaryakıt Hariç Operatör Ve Diğer Tüm Giderler Dahil Kiralama İşi |
b)İş Makineleri Teslim yeri |
:Karakoçan İlçesi Başyurt Bakımevi |
c) İşe başlama tarihi
ç)İşin Süresi |
:Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 3 (Üç) takvim günü içinde Araçlar Muayene Kabul İşlemleri İçin Başyurt Bakımevine teslim edilecektir. işe başlama tarihi idare tarafından belirlenecek olup, yevmiye ödemesi fiilen işe başlama tarihi baz alınacaktır. :İşin süresi İşe başlama tarihinden itibaren (90) Takvim günüdür. |
3-İhalenin |
|
a) Yapılacağı yer |
:Kaymakamlık Hizmet Binası Birlik Toplantı Salonu Kat:2 Karakoçan |
b) Tarihi ve saati |
:11 Aralık 2024 Çarşamba Günü, Saat: 10:00
|
4-İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1.İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler.
4.1.1) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odası ya da esnaf ve sanatkâr odası veya ilgili meslek odası belgesi;
4.1.1.1) Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2) Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge.
4.1.2) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri,
4.1.2.1) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri.
4.1.3.) Şekli ve İçeriği idari şartnamede belirtilen teklif mektubu.(İÇ ZARF İÇİNDE)
4.1.3.1) İstekliler tekliflerini, birim fiyat bedel üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, ihale üzerine bırakılan istekliyle birim fiyat bedel sözleşme imzalanacaktır.
4.1.3.2) Bu ihalede işin tamamı için teklif verilecektir. İhale kismi tekliflere kapalıdır.
4.1.3.3) Verilen tekliflerin geçerlik süresi, ihale tarihinden itibaren en az 91 (Doksanbir) takvim günü olmalıdır.
4.1.4) Şekli ve İçeriği idari şartnamede belirtilen geçici teminat.
4.1.4.1) İstekliler teklif edilen bedelin %3 ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.
4.1.4.2) Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi teklif geçerlilik süresinin bitiminden itibaren 180 (Yüzseksen) günden az olmamak üzere isteklilerce belirlenir.
4.1.4.3) Bu Şartnamede belirlenen geçici teminata ilişkin geçici teminat mektubu veya geçici teminat mektupları dışındaki teminatların T.C. Ziraat Bankası Karakoçan Şubesi “262 704 88 - 5006” nolu hesaba yatırıldığını gösteren makbuzlar. TR 8800 0100 0382 2627 0488 5006
4.1.5) Vekâleten ihaleye katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş, ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekâletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi.
4.1.6) İsteklinin ortak girişim olması halinde, standart forma uygun iş ortaklığı beyannamesi.
4.1.7) İdari şartnamede belirtilen, isteklinin organizasyon yapısı, personel durumuna ilişkin belgeler, Makine - teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin bilgi belgeler.
4.1.7.1. Çalıştırılacak olan operatörlerin sürücü belgelerinin fotokopileri teklif dosyası ile sunulacaktır. Taahhütname tek başına yeterli değildir.
4.1.7.2. Karla mücadele çalışmasında görev alacak iş makinelerinin firma aracı ise ruhsat fatura vb. belge, kiralık ise noter onaylı kira sözleşmesi gerekmekte olup taahhütname verilmesi yeterli değildir.
4.1.8.) İhale dokümanının satın alındığına dair belge. Şartname bedellerinin T.C. Ziraat Bankası Karakoçan Şubesi “262 704 88 - 5006” nolu hesaba yatırıldığını gösteren makbuzlar. TR 8800 0100 0382 2627 0488 5006
4.1.8.1)İhale dokümanı Elazığ İli Karakoçan İlçesi Köylere Hizmet Götürme Birliği adresinde görülebilir ve 10.000,00 (ONBİN) TL karşılığında aynı adresten temin edilebilir. TR 8800 0100 0382 2627 0488 5006
4.1.9) İdari Şartnamenin 8. 9. ve 10. Maddelerinde belirtilen ihaleye katılmayacaklar arasından hiçbirini taşımadığı ve sayılan durumlarda olunmadığına ilişkin yazılı taahhütname,
4.1.10) İlgili mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş Sosyal Güvenlik prim borcu olmadığına dair belge, (Son bir ay içinde düzenlenmiş)
4.1.11) İlgili mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olmadığına dair belge, (Son bir ay içinde düzenlenmiş)
4.1.12. İş deneyim belgeleri: Kamu Kurum Kuruluşlarına hizmet alım işi konusu iş ile ilgili iş bitirme belgesi
4.1.13) Ortağı olduğu veya hissedarı bulunduğu tüzel kişiliklere ilişkin beyanname.
4.1.13.1) İhaleye iş ortaklığı olarak teklif verilmesi halinde;
4.1.13.2) İş ortaklığının her bir ortağı tarafından idari şartnamenin 15. Maddesinde yer alan belgelerin ayrı ayrı sunulması zorunludur.
4.1.14) İhaleye konsorsiyum olarak teklif verilmeyecektir.
4.1.15) İhaleye Sadece Yerli İstekliler Katılabilecektir.
4.1.16) Teklifler bizzat istekli, kanuni temsilcileri ve tüzel kişilerde temsile yetkili kişiler tarafından ihale saatine kadar İhale Komisyon Başkanlığına verilecektir. Posta ile veya İadeli Taahhütlü olarak teklif verilmez. Bu şekilde gönderilen teklifler değerlendirmeye alınmaz.
Diğer Hususlar
4.1.17) İstekliler İşverenden satın aldıkları ihale dokümanlarından basılı olanların tamamını kaşeleyerek imzalayacak ve teklif dosyalarının ekinde teslim edeceklerdir.
4.1.18) Birlik Encümeni ihale saatinden önce ihalenin iptal edilmesinde ve ihale esnasında bütün teklifleri reddetmede serbesttir.
4.1.19) Kiralama işi ile ilgili tüm detaylar özel teknik şartnamede belirtilmiştir. İdari şartname ve sözleşmede bulunmayan tereddütte düşülmesi durumunda özel teknik şartname geçerli olarak kullanılmaktadır.
Aracın Cinsi |
Adedi |
Yevmiye Sayısı (Gün) |
Birimi (Gün/Saat) |
Model Yılı |
Yükleyici (Loder) |
1 |
90 |
8 Saat |
2020 |
Kazıcı Yükleyici (Kar Küreme Bıçaklı) |
2 |
90 |
8 Saat |
2010 |
GENEL HUSUSLAR
İşin Tanımı: KARAKOÇAN İLÇESİ VE İHTİYAÇ DUYULMASI HALİNDE DİĞER İLÇE KÖY YOLLARINDA KARLA MÜCADELE ÇALIŞMALARINDA VE DİĞER MUHTELİF İŞLERDE ÇALIŞTIRILMAK ÜZERE 2 ADET KAZICI YÜKLEYİCİ VE 1 ADET YÜKLEYİCİ KEPÇE (LODER) AKARYAKIT HARİÇ OPERATÖR VE DİĞER TÜM GİDERLER DAHİL KİRALAMA İŞİ
KAZICI-YÜKLEYİCİ ve LODER - KAZICI - YÜKLEYİCİ KEPÇE(4x4x4) ve LODER
• Zincirsiz iş makinası kesinlikle kabul edilmeyecektir.
• İş makinesinin yakıtı İDAREYE aittir.
• İş makinesinin operatörü YÜKLENİCİYE aittir.
• Kazıcı-Yükleyici modeli 2010 ve üzeri olacaktır.
• Yükleyici (Loder) modeli 2020 ve üzeri olacaktır.
• İdarenin istemesi durumunda Kazıcı-Yükleyicinin ön kısmına kar bıçağı taktırılacaktır.
• Ön kova bıçağına düz lama demiri kaynak edilecek, malzeme ve işçiliği yükleniciye ait olacaktır.
• İş makinesi işin süreci boyunca çalışma süreleri dışında iş sahasında yada İDARE’ nin belirlediği şantiyede bulundurulacaktır.
• Kazıcı-yükleyicilerin yanında, arkasında uyarı etiketleri ve tepe lambası (mıknatıslı) bulunacaktır.
1- Kiralanacak Araçlara ait özellikler yukarıda belirtilmiş olup, aksi duruma haiz Araç kesinlikle kabul edilmeyecektir.
2- Karla mücadele çalışması ihtiyaç ve aciliyet olması halinde 24 saat esasına göre yapılacaktır. Gerekirse yüklenici firma yedek operatör bulundurmak zorundadır. Mücadele başlama bitiş saatleri İdare tarafından tespit edilecektir. Fazla mesai ücreti yüklenici firma tarafından karşılanacaktır. Gerekli görüldüğü takdirde Bakımevlerinde kalınacak ve operatörün herhangi fazladan çalışma talebi yüklenici tarafından karşılanacaktır ayrıca yükleniciye çalıştığı saatin ödemesi yapılacaktır.
3- Yakıt ve iş makinesi nakli idare tarafından, karşılanacaktır. Yakıt ve nakil dışında tüm giderler yükleniciye ait olacaktır.
4- Nakliyede geçecek zaman çalışma süresine normal seyri dışına çıkmadığı müddetçe dâhildir.
5- Kiralama hizmeti ile ilgili olarak operatör maaş SGK kurum ödemesi yeme-içme barınma gibi tüm giderler yükleniciye ait olacaktır.
6- İş makineleri operatör ile birlikte kiralanacaktır. Operatör ve şoförlerin gerekli bütün evrakları idareye teslim edilecektir. Evrakları teslim edilmeyen şoför veya operatörlerin çalıştırılmasına kesinlikle izin verilmeyecektir. Operatörlerin iş makinasına uygun kullanma belgesi olacaktır. Eksik olması halinde olası bir kazada sorumluluk yükleniciye aittir. Operatörün kullanma belgesi olmaması ya da yetersiz olması durumunda günlük sözleşmede belirlenen cezai işlem uygulanarak derhal uygun nitelikteki operatör ile değişimini sağlayacaktır.
7- Çalışma Süresi Saat üzerinden yapılacaktır. (cumartesi-pazar ve tatil günleri dahil) puantaj çalışılan her güne göre hazırlanacak ve ödemeye esas olacaktır. Olağan dışı bir durum olmadığı müddetçe (karla mücadele çalışmasında değişiklik gösterebilir saat sınırı aranmaz) günlük çalışma mesaisi 8 saat olarak belirlenmiştir. Fazla çalışma yapılabilir fazla çalışma yapıldığı takdirde çalıştığı saat kadar ödeme yapılacaktır.
8- Ödemelerde idare elemanı tarafınca hazırlanacak puantaj esas alınacaktır. Hafta sonu ve hafta içi çalışma yapılması halinde ödeme mesai saatine göre yapılacak olup, idareden kaynaklanan sebeplerden dolayı hafta sonu çalışma olmaması halinde puantaj %25 kesinti yapılarak 6 saat üzerinden ödenecektir. Resmi ve Dini Bayramlardan (resmi tatilden) ötürü veya yüklenici firmanın kendinden kaynaklı çalışma yapılmazsa o günlerin ödemesi yapılmayacaktır. Bu maddeyi yüklenici firma kayıtsız şartsız kabul ve taahhüt eder.
9- İş makinaları Kurum elemanı nezaretinde çalıştırılacaktır. Kurum elamanlarına tabi şekilde çalıştırılacaktır kurum elemanları işe başlama bitiş saatleri esas alınacaktır.
10- Araçların arızalanması halinde arıza gidermesi bir günü aşması halinde aynı özellikte yeni araç temin edecektir. Arızanın giderilmesine kadar geçen süre çalışma puantajına yansıtılmayacaktır.(Yani herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.)
11- İşin günlük çalışma Sabah 07.00 de Bakımevinde olunacak ve Akşam 17.00 saatlerinde Bakımevinden çıkılacaktır. İdare uygun gördüğü halde işe başlama ve bitiş saatlerinde değişiklik yapılabilir ve bu süreyi uzatma yetkisine sahiptir.
12- Operatörlerin-sürücülerin iş yerlerine geliş ve gidişi (servisi sevk-idaresi) kuruma aittir.
13- Çalışmalar esnasında meydana gelebilecek ve 3. Şahıslara karşı oluşan her türlü maddi, manevi zarar ve hasarlar yükleniciye aittir. Çalışma esnasında herhangi bir zarara sebebiyet vermemek için kurallara uygun çalışılıp ve tüm sorumluluk yükleniciye aittir.
14- Hava şartları vb. mücbir sebepler nedeni ile çalışılmayan gün ve saatler puantajdan kesilecek ya da iş bitim tarihinden itibaren idare kaymaklı süre uzatımı ile ikmal edilecektir. İdare isterse geri kalan günler için iş makinesinde değişiklik yaparak telafi çalışması yaptırabilir. Yüklenici bu duruma itiraz edemez teklif vermek ile bu durumu peşinen kabul etmiş sayılır.
15- İdare isterse ihalede bulunan iş makinelerinde (yükleyici ve kazıcı yükleyici) ihtiyacına göre birini çıkarıp diğer iş makinesinin çalışma saatini uzatabilir.(Örneğin idarenin Loder (Lastik Tekerlekli Yükleyici)’e ihtiyacı daha fazla ise Kazıcı Yükleyici iş makinesinin işini sonlandırıp onun geriye kalan günlerini Loder (Lastik Tekerlekli Yükleyici) iş makinesine aktarabilir.
16- Çalışmalar esnasında tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile 3. şahıslara gelebilecek zarar ve ziyan Yükleniciye ait olup, firma bu hususta her türlü güvenlik tedbirini almak zorundadır ve olası kazalarda iş makinesine veya operatöre gelen her türlü zarardan yüklenici sorumludur. İdareden herhangi bir ücret veya hak talep edilmeyecektir.
17- Araçların iş mahalline nakliyesi esnasında her türlü emniyet tedbiri yüklenici tarafından sağlanacaktır. Nakiller esnasında oluşabilecek her türlü kaza ve hasarla idare sorumlu değildir. İş makinesinin fiilen çalışmaya başlamadan önce çalıştırılacak iş makineleri istenilen özelliklere sahip olup olmadığını yüklenici firma tarafından İlçe Bakımevlerine nakledilecek uygunluğuna bakıldıktan sonra buradan görev yerlerine İdare tarafından nakil yapılacaktır. Muayene sırasında yüklenici model, lastik, zincir, ısıtma, cam silecek ve çeki halatı temin edip idare tarafından uygunluğunu kontrol edilecektir. Araç istenilenden daha üst model olsa bile yukarıda sayılan özelliklerden bir veya bir kaçını eksik olması durumunda aracın kullanıma izin verilmeyecektir.
18- Kiralanacak aracın operatörlerinin kılık kıyafet, davranışlarında uygunsuzluk ve trafik kurallarına uymadığı tespit edilmesi durumunda bu durum tutanağa bağlanacak ve yükleniciden sürücünün değiştirilmesi istenecektir
19- İş makinesi operatörünün karla mücadele - kış tecrübesi – ilçe yolları hakkında kesinlikle tecrübesi olacaktır. Operatörlerin ehliyetleri kullandıkları araç için yeterli olması esastır. Ancak ehliyeti sınıf kullandığı araç için yeterli olsa dahi yapacağı görev için kontrol sürücünün (operatörün) yeterli görülmemesi halinde yükleniciden sürücüyü (operatörü) değiştirmesi istenecektir. Değişiklik gerçekleşmediği sürece araç çalıştırılmayacaktır.
20- Çalıştırılacak tüm araçlar ve iş makinaları çalıştırılma süresi boyunca kilometre ve saat gözetmeyecektir. Çalıştırılacak iş makinesinin çalışma süresi içinde sınırsız saat olacaktır. İdare istediği takdirde araçlara; araç takip cihazının takılmasını talep edecek ve bunun için yüklenici herhangi bir ücret talep etmeyecektir. İşe başlamadan evvel kiralanacak araçların kilometre ve saatleri çalışır durumda olacaktır. Kilometre ve saati çalışmayan makine kesinlikle kabul edilmeyecektir. İş makinalarının köylere intikal etmelerinde yürüyüş mesafesi aciliyet durumunda dikkate alınmayacaktır. Talep gelen her köy yoluna kazıcı-yükleyici kendi takımları üzerinde gidecektir. Gün içerisinde çalışmadan köy yoluna ulaşmak için kat edilen mesafenin uzunluğu Yüklenici tarafından gözetilmeyecektir. Bu mesafenin uzun veya kısa olması İdare tarafından dikkate alınmayacaktır.
21- Araçlar İdareye dolu depo olarak teslim edilecek, dolu olarak yükleniciye teslim edilecektir.
22- Her araç personeli kendi aracının yakıt durumunun takibinden, kontrolünden ve güvenliğinden sorumlu olacak, gece saatlerinde gerçekleşebilecek hırsızlık vs. gibi olaylar anında idareye bildirilecektir. Aksi durumun tespiti halinde ortaya çıkan durumlarda adli ve idari işlemler yapılacak ve bu konularla ilgili bütün sorumluluk yüklenicide olacaktır.
23- Kiralanacak tüm araçlar ve iş makinalarının, bakım - onarım, kasko, her türlü muayene, vergi, sigorta, tamir, yedek parça, her türlü kaza ve benzeri giderleri şoför ve operatör maaş ve sigortaları yükleniciye aittir. İdare herhangi bir ücret ödemeyecektir.
24- Kiralanacak kazıcı yükleyicilerde ön kova ile çalıştırılacak, ihtiyaç halinde kar küreme bıçağı takılacak bu işlem ihtiyaca binaen belirli aralıklarla idare yetkilileri tarafından yaptırılabilecek ve bu işlem için her türlü gider yükleniciye aittir. Kar küreme bıçağı aşınması halinde idarenin talimatıyla yenisi ile değiştirilecektir ve bu iş için idare herhangi bir ücret ödemeyecektir. Değiştirilmediği takdirde iş makinası çalıştırılmayacak, yükleniciden kaynaklı çalışmama olarak ve puantaja işlenecektir.
25- İşin yapılması esnasında araç üzerinde bulunan her türlü idareye ait malın çalınması ve nakli sırasında oluşacak hasar ve zararlardan yüklenici sorumludur.
26- Tüm araçlar ve iş makinaları şantiye formenleri ve şantiye yetkililerinin bilgisi dışında herhangi bir yerde çalıştırılmayacaktır. İdare kiralama hizmeti alınan tüm iş makinelerini Elazığ İli ve İlçeleri sınırlarında isteği yerde çalıştırabilir.
27- İhtiyaç olması halinde kiralanan iş makinası ilçedeki stabilize, dolgu, yeni yol vb. iş kalemlerinde ya da karla mücadele diğer ilçe köy yollarında da çalıştırılacaktır iş makinalarını diğer ilçelerde çalıştırabilir. Yüklenici bu durumda herhangi bir ekstra talep ve istekte bulunamaz.
28- Söz konusu araçların çalışma saatleri içinde herhangi bir nedenle iş aksatmaları halinde araç çalışma dışı bırakılarak o günkü çalışmaya ilişkin herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.
29- Trafik kazalarında 3.şahıslara karşı yüklenici firma sorumludur.
30- Kiralanacak araçlarda meydana gelebilecek her türlü kaza ve arızalar ilgili firma tarafından en kısa süre içerisinde yedek araçlarla giderilecek ve hizmet aksamayacaktır.
31- Yüklenici eleman ve araçları kontrol yetkilisi ve idarenin görüşü alınarak Cumartesi-Pazar ve resmi tatil günlerinde (bayramlar dahil) çalıştırılabilecektir. Bunun için ekstra bir ödeme yapılmayacak çalışılan gün kadar ödeme yapılacaktır.
32- YÜKLENİCİ, işi üçüncü bir şahsa devredemez.
33- İstenilen iş makinesi işin başında bulundurulmaması yada İdarenin istediği tip ve özellikte bulundurulmaması halinde günlük her iş makinesi için ayrı ayrı 1.000,00 TL cezai işlem uygulanarak hakkedişten kesinti yapılacaktır.